Met (lokaal) flink wat (onweers)buien is de zomer begin september zo goed als uitgeluid. En dat betekent ook vaak einde vakantie en ‘kortere’ dagen. Met het korten van de dagen breekt voor de AKG-molenaars het drukke bakseizoen weer aan. Evenzo een nieuw seizoen van Heel Holland bakt, dat net als vorige edities weer extra klanten naar de molenwinkel lokt. De vraag naar molenmeel zet onverminderd voort, en de nieuwe oogst is inmiddels weer van het land. De Nederlandse consument wordt zich steeds meer bewust van gezond eten, en vraagt steeds vaker naar lokaal geteelde ingrediënten.
Het AKG bereid zich voor op het 40 – jarig bestaan van het beroepsgilde. In dat jaar zal ze zich nog krachtiger positioneren als het gilde waarin vakmolenaars hun krachten hebben gebundeld en het merk 'AKG' als unique selling point naar buiten dragen. Zo zal onder andere eenmalig weer een papieren uitgave van Van Haver tot Gort worden uitgebracht, met een groot scala aan artikelen voor de bakklanten van de molenaars. De molenaars van het AKG staan weer voor u klaar (hier op de foto tijdens de jaarvergadering in Nijmegen).