November 2014 - De hele discussie rondom brood is gelukkig weer wat naar de achtergrond verschoven, en de consumenten blijven vertrouwen houden in het feit dat brood een dagelijkse levensbehoefte is. Na een lange hete periode, wordt het in november weer wat koeler en dat is in de molenwinkels weer te merken. Er wordt weer volop gebakken. De vraag naar molenmeel is weer rijzende, en consumenten weten de weg naar een eerlijk product weer te vinden. De vraag naar spelt is onverminderd, en de verwachting is dat pas in 2015 voldoende beschikbaar zal zijn. Er is dus niet sprake van een hype, maar van een blijvende vraag. Nieuwe oude granen dienen zich ook aan, zoals bijvoorbeeld Eenkoorn en Emmer. Het AKG zal zich meer en meer profileren als het gilde waarin vakmolenaars hun krachten hebben gebundeld. Zij hebben de kennis en voldoen aan verplichte wet- en regelgeving in het kader van de productie van consumptiemeel. Om zich te blijven onderscheiden, is het meer en meer van belang het merk 'AKG' als unique selling point naar buiten uit te dragen.
U hoort nog van ons!